NASnetNETGEAR wprowadził na rynek trzy nowe serie urządzeń zaprojektowanych zupełnie od początku. Zmianie uległo oprogramowanie, które teraz jest bardziej estetyczne oraz łatwiejsze w obsłudze. Zostało zaprojektowane przez najlepszych specjalistów od optymalizacji interfejsów użytkowych. Ale nie tylko interfejs użytkownika uległ zmianie.

Nowe serie to również rozbudowany sprzęt. Każda seria otrzymała dwa razy więcej pamięci RAM w porównaniu z poprzednikami – urządzenia z serii 100 mają 512 MB, a z serii 300 i 500 – 2 GB. Dodatkowo serwery wyposażono w nowocześniejsze procesory, a w przypadku serii 300 i 500 umożliwiono również rozbudowę o dodatkową półkę dyskową, zwiększając tym samym skalowalność rozwiązania nawet do 84 TB w przypadku modelu RN516.Do nowości w serwerach ReadyNAS należy również darmowy antywirus, który – w przeciwieństwie do rozwiązań konkurencyjnych – działa w czasie rzeczywistym, a nie według ustalonego wcześniej harmonogramu. Daje tym samym szansę na wykrycie szkodliwego oprogramowania, gdy tylko plik zostanie przeniesiony na urządzenie NAS. Kolejną ważną cechą jest możliwość wykonania kopii zapasowej w sposób zdalny z komputera Apple wyposażonego w system operacyjny Mac OS. Do tej pory kopie mogły być sporządzane tylko lokalnie. Użytkownicy mogą też tworzyć nieograniczoną liczbę kopii migawkowych. Migawka, czyli obraz struktury plików wykonany w konkretnym czasie, umożliwia odtworzenie tych plików bez wykorzystywania dużych przestrzeni dyskowych. Dzięki temu użytkownik może sporządzać kopię zapasową nawet co godzinę.

NETGEAR jako pierwszy opracował system umożliwiający przechowywanie w praktyce nieograniczonej liczby kopii migawkowych. Dodatkowo w połączeniu ze zdalną replikacją zarządzaną z poziomu chmury użytkownik uzyskuje niespotykany dotąd poziom bezpieczeństwa danych. Zmienił się również system instalacji dodatkowych aplikacji. W serwerach ReadyNAS z nowej serii NETGEAR znajdzie się bazar pozwalający użytkownikom na pobieranie darmowych oraz odpłatnych dodatków bezpośrednio na urządzenie.

To, co nie uległo zmianie, to wysokiej jakości serwis oraz wsparcie. Tak jak w przeszłości, tak i teraz klient ma zagwarantowany w cenie odbiór uszkodzonego sprzętu przez kuriera i dostarczenie pod ten sam adres. Do dyspozycji jest też bezpłatna pomoc telefoniczna.