Powszechnie wiadomo że, wiele przedsiębiorstw boryka się z problemem Big  Data. Przyrastająca w postępie geometrycznym ilość danych to wyzwanie dla  infrastruktury IT w każdym przedsiębiorstwie. Wiele osób nie widzi korzyści jakie dają gromadzone informacje.

IBM „przepytało” osoby decyzyjne w blisko 900 firmach rozsianych po 70  krajach. W toku rozmów wyłoniły się główne czynniki mające największy wpływ  na zarządzanie Big Data. Same dane to nie wszystko. Mogą pomóc, ale mogą też  zaszkodzić jeśli są nieumiejętnie opracowywane. Z tego powodu warto głębiej  zastanowić się nad zagadnieniem i implementować skuteczne i poprawne strategie analizy danych. Co za tym idzie sama technologia powinna wspierać tego typu strategie.

Na koniec pozostaje Klient wewnętrzny i osoby zaangażowane w projekt biznesowy. Przygotowanie pracowników do pracy z nowymi technologiami oraz  ich osobiste przekonanie, że technologia gra w tej samej drużynie co oni, to  kluczowy elementem zarządzania Big Data. Takie podejście gwarantuje kapitalizację big data, czyli czerpanie  bezpośrednich korzyści z danych, które tak czy owak są gromadzone. Jak wskazują badania, firmy które nie podejmują działań w celu optymalizacji i kapitalizacji Big Data są zwyczajnie niezadowolone ze skuteczności lub braku skuteczności podejmowanych decyzji. To oczywiście przekłada się na wyniki i odbija rykoszetem wśród kadry zarządzającej, dla której podejmowanie trafnych decyzji biznesowych jest istotą funkcjonowania w biznesowej  strukturze.

Więcej danych oraz wniosków z przeprowadzonych badań przez IBM Institute of  Business Value znajdziecie na dołączonych infografikach i opracowaniu w .pdf:  http://public.dhe.ibm.com/common/ssi/ecm/en/gbe03577usen/GBE03577USEN.PDF

2013_infographic.six_points_11

 

Mr_Confindent_Infographic

 

Źródło: http://serwerblog.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *