Firmy bez Backup-u tracą dane i pieniądze

Z badania Kroll Ontrack wynika, że prawie 50 proc. firm na świecie doświadczyło w minionym roku utraty danych. W ankiecie uczestniczyli także polscy przedsiębiorcy.

Badanie wskazuje, że koszty utraty kluczowych informacji z poczty elektronicznej i systemów pracy grupowej rosną z każdym rokiem. Jedna czwarta ankietowanych przedsiębiorstw szacuje je na co najmniej 50 tys. dol., a 3 proc. – na ponad 1 mln dol.

Niemal połowa przedsiębiorstw przyznała, że w minionym roku straciła dane ze środowisk Microsoft Exchange Server i Office SharePoint Server. Większość (59 proc.) spośród ankietowanych informatyków, inżynierów i pracowników marketingu dużych firm stwierdziło, że przywrócenie informacji utraconych z wymienionych środowisk zajęło im co najmniej około połowy dnia pracy. W przypadku 14 proc. przedsiębiorstw powrót do stanu sprzed awarii trwał kilka lub kilkanaście dni, a 5 proc. zadeklarowało, że nigdy nie udało im się w pełni odzyskać utraconych informacji.

Prawie połowa (42 proc.) badanych firm deklaruje, że w ubiegłym roku w ich biurze miał miejsce przynajmniej jeden przypadek utraty danych gromadzonych za pośrednictwem Exchange’a lub SharePointa. Co czwarty ankietowany przyznał, że takich przypadków było kilka. Przedstawiciele co piątej firmy, która utraciła dane ocenili, że było to bardzo poważne zaburzenie pracy systemu, np. jego całkowita awaria. Według Kroll Ontrack 26 proc. badanych używało kopii zapasowych.
– Wiele przedsiębiorstw korzysta z poczty elektronicznej nieustannie, ponieważ stanowi ona podstawę wszystkich przeprowadzanych w firmie procesów. Utrata danych ze środowisk Exchange i SharePoint może doprowadzić do poważnych zaburzeń funkcjonowania firmy. Ponadto niesie ona ze sobą natychmiastową konieczność odzyskania kluczowych danych i obciąża dział IT w stopniu zwykle znacznie przewyższającym jego możliwości – mówi Paweł Odor, główny specjalista polskiego oddziału Kroll Ontrack.

Badanie przeprowadzono wśród 326 respondentów – 52 proc. z nich to pracownicy działów IT, 17 proc. – inżynierowie, 14 proc. – pracownicy sprzedaży, 4 proc. – marketingowcy, a 8 proc. respondentów określiło swoje stanowisko zawodowe jako „inne”.

Źródło: http://www.crn.pl/news/bezpieczenstwo/zagrozenia/2012/10/firmy-traca-dane-i-pieniadze

Grzegorz Bielawski

Syn, mąż i ojciec dwójki dzieci. Zawsze mówi co myśli i później często żałuje. Posiada kota i rybki, ale woli psy. Obecnie pracownik firmy QNAP, za kołnierz nigdy nie wylewa :). Lubi polemizować, ale tylko na argumenty.

Recent Posts

Dane bez przestoju – szybciej, bezpieczniej, sprytniej niż kiedykolwiek

Nowe technologie dla niezawodnych kopii zapasowych i archiwizacji danych W dobie rosnącej ilości danych niezawodne…

3 dni ago

Dane pod kontrolą: szybciej, bezpieczniej, bez limitów

Nowości w świecie backupu i storage’u – lato 2025 Cyfrowa infrastruktura firm nieustannie się zmienia,…

5 dni ago

QNAP oficjalnie wprowadza rozwiązanie High Availability

Tajpej, Tajwan, lipca 25, 2025 – QNAP® Systems, Inc., wiodący innowator w dziedzinie rozwiązań obliczeniowych, sieciowych…

1 tydzień ago

Backup bez szumu, dane bez końca, energia w normie

Nowości ze świata technologii: przełomowe SSD, wydajne serwery i ciche zasilanie W ostatnich tygodniach pojawiło…

1 tydzień ago

Backup bez kompromisów: pojemniej, szybciej, bezpieczniej niż dotąd

Nowe trendy w backupie i archiwizacji danych – przegląd innowacji ze świata storage W dynamicznym…

2 tygodnie ago

Megadyski, chmura i serwery – bezpieczeństwo danych na nowo

Przyszłość przechowywania danych – nowe rozwiązania dla backupu, serwerów NAS i archiwizacji Nowe technologie w…

2 tygodnie ago