Bezpieczeństwo danych to problem zarówno w dużych jak i w małych firmach. Archiwizowanie danych na serwerach NAS, które zapewniają kilkupoziomowe bezpieczeństwo dla danych na nich zgromadzonych to idealne rozwiązaniem problemów. Jednak to nie koniec problemu…

Musimy być zawsze przygotowani na utratę danych, pomoże to nam szybko i skutecznie je odzyskać. Powinieneś wiedzieć kto w firmie korzysta z jakich danych i dlaczego. Prosta awaria szybko może pokazać jak mało wiemy o danych, które są wykorzystywane w firmie. Dlatego po pierwsze musisz zabezpieczyć dane w firmie, ale musisz też wiedzieć kto w firmie korzysta z jakich danych i dlaczego, wtedy gdy będzie awaria będziesz przygotowany i dlatego najpierw odzyskasz dane najbardziej potrzebne dla firmy, a nie mało znaczące dane stażysty.

Dostęp do danych zawsze powinien być możliwy tylko po podaniu loginu i hasła, każdy pracownik w firmie musi mieć własne poświadczenia i tylko administrator powinien mieć dostęp do wszystkich zasobów. Jeżeli dostęp do plików jest także przez przeglądarkę internetową to zawsze musisz włączyć HTTPS, dzięki czemu połączenie między klientem a serwerem NAS jest zaszyfrowane.

Dostęp do danych klientów firmy powinien być limitowany do pracowników, którzy mają uzasadniony powód biznesowy, aby z nich skorzystać. Podczas przechowywania poufnych danych klientów na zewnętrznych dyskach, urządzeniach mobilnych lub innych urządzeniach, które łatwo mogą być skradzione, zniszczone lub zepsute, należy ponownie rozważyć czy jest to naprawdę konieczne.

Przydatny jest również odpowiedni system, który w profesjonalny sposób archiwizuje i udostępnia dane, najlepiej z centralnym zarządzaniem. Jeżeli poszukujesz takiego systemu dla swojej firmy to polecamy system CTERA.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *